Magyarország nyitólapja
nyitólapomnak
kedvenceimhez
Az oldal ismertetése
Volvo történelem képes leírás - Volvo.tlap.hu
részletek »

Volvo történelem - Volvo.tlap.hu

Képes leírás

Itt vagy: volvo.tlap.hu » Volvo történelem
Keresés
Találatok száma - 7 db
80 éve gördülünk

80 éve gördülünk

1927. április 27-én született, Göteborgban, ÖV4 néven anyakönyvezték. A többség azonban inkább Jakobnak becézte, hanyagolva a típusára utaló - nyitott, négyhengeres túrakocsi -, hivatalos nevét. S már az első pillanatban különbözni akart a társaitól, az ötszemélyes, négyajtós autó ülései - a kor szellemétől eltérően - rugózottak voltak. A kis virágváza, a hamutartó és az ablakokat takaró függöny emellett már csak apró kedveskedésnek számított. Hivatalosan ezzel a típussal indult el a svéd autógyár nem mindennapi életútja, valójában azonban a Volvo-sztori már évekkel azelőtt megkezdődött. Egészen pontosan három évet - azaz 1924-ig - kell visszamennünk az időben, hogy megismerhessük a kezdeteket. Akkor futott össze ugyanis egy stockholmi kávéházban régi kollégájával Assar Gabrielsson, az SKF csapágygyár értékesítési igazgatója. Az ismerős pedig Gustaf Larson tervezőmérnök volt, aki már tanulóévei alatt autóipari tapasztalatokat szerzett Angliában. A rapid találka' alatt felmerült egy közös - nem mellesleg svéd - autógyár megalapítása, az ötletet azonban csak egy év múlva foglalták írásba. Én, Gabrielsson, svédországi autógyártás létesítésére törekedve, ajánlatot teszek G. Larsonn

Az örökifjú svéd

Az örökifjú svéd

Tavaly nem túl hangosan pukkantak a pezsgősdugók a Karl Benz nevéhez fűződő ?első benzinmotoros gépkocsi? 120. születésnapja alkalmából. Kár lenne, ha a legendás ?fiatal? svéd típus, az idén 80 esztendős Volvo jubileumát is csend övezné. Munkatársunk múltidézése. 1927-ben Lindbergh 33 órás, Atlanti-óceánt átszelő repülésétől volt hangos a világsajtó. Azon a tavaszon gurult ki egy Göteborg közeli kis üzem kapuján a Jakob névre keresztelt legelső Volvo. (Szó szerint ?gördült?, hiszen a modell a latin ige után, ?gördülök? = ?volvo?, kapta ezt a márkajelzést.) A svéd nóvum külföldön nem keltett nagy szenzációt, hiszen a gazdasági krach küszöbén Németországban csaknem másfélszáz automobil-típust gyártottak, míg az Egyesült Államokban ?csupán? félannyit. No meg ott volt hősnek a Párizsban landolt Lindbergh és fürge masinája, a ?Spirit of St. Louis?. A 2000-es fordulaton 28 lóerőt produkáló, négyhengeres Jakob végsebessége mindössze 90 km/óra volt, ám az óvatos kereskedők 60-nál tempósabb suhanást nem javasoltak. A vászontetős (ÖV 4) és zárt karosszériás (PV 4) első ezerdarabos sorozatból ez utóbbi volt különösen kelendő, ami az észak-európai klímával magyarázható főleg. Különleges vásá

Egy legenda születése - Volvo Amazon

Egy legenda születése - Volvo Amazon

A Volvók nem rozsdásodnak, mert svédacélból készülnek - mondták régen a bennfentesek. Ez a féligazság éppen az Amazon típusnál eresztett gyökereket a köztudatba - egy ilyen autót mutat be Csikós Zsolt, végigjárva a modell történetét A Volvók nem rozsdásodnak, mert svédacélból készülnek - mondták régen a bennfentesek. Ez a féligazság éppen az Amazon típusnál eresztett gyökereket a köztudatba - egy ilyen autót mutat be Csikós Zsolt, végigjárva a modell történetét is. forrás: Veterán Autó és MotorTöbben azóta nem esznek Haribo gumicukrot, amióta röpiratként terjedni kezdett egy lista, amelyen különféle E-kódos élelmiszer-adalékok szerepeltek, s az áltudományos szöveg egyebek között a fenti nyalánkságot is az egészségre kiemelten veszélyesnek minősítette. Biológus barátaim kísérleteztek ilyen adalékokkal, tőlük tudom, hogy a listán szereplő vegyületek többsége az egészségre egyáltalán nem veszélyes, és sok közöttük az olyan egyszerű anyag, mint amilyen például a só is. Az a németországi intézet pedig, amelyik a listát kiadta, nem létezik. Persze, azért káros a gumicukor - például rontja a fogakat -, de hogy rákkeltő lenne? Badarság.

Ma 90 éves a Volvo márkanév

Ma 90 éves a Volvo márkanév

Kilenc évtizede mozgásban - a Volvo márkanév 90 évvel ezelőtt bukkant fel először, furcsamód egy golyóscsapágyon. A márkanevet rövid szabadalmaztatási hercehurca után 1915. június 22-én jegyezték be, és attól kezdve minden autóipari célú SKF golyós- és görgőscsapágy külső felébe belegravírozták. 2005. június 01., szerda - [10:55] Ma 90 éves a Volvo márkanév Kis Volvo történelem A5-Volvo Kilenc évtizede mozgásban - a Volvo márkanév 90 évvel ezelőtt bukkant fel először, furcsamód egy golyóscsapágyon. A márkanevet rövid szabadalmaztatási hercehurca után 1915. június 22-én jegyezték be, és attól kezdve minden autóipari célú SKF golyós- és görgőscsapágy külső felébe belegravírozták. A Svenska Kullagerfabriken � közismertebb nevén SKF � már egy évvel korábban felfedezte, hogy mekkora piacot jelenthet az autóipar egy csapágygyártónak. Ezért megkezdték autóipari üzletáguk kiépítését. Az SKF már akkor is világelső volt az ipari csapágygyártásban, mivel alapítója Sven Wingquist volt a feltalálója a golyóscsapágynak. A VOLVO nevet (így, csupa nagybetűvel) az SKF találékony menedzserei ötlötték ki, és 1915. február 20-án a stockholmi AB Delmar &o. Szabadalmi Iroda segítségével

Modellek 1933-2003-ig [E]

Modellek 1933-2003-ig [E]

Slow starter from Göthenburg brought up to speed Admitted, Volvo arrived relatively late to the market with a SUV. However, definitely not too late: by now, the seven-seater reached such a degree of popularity that German customers have to prepare for a one year wait. While international awards are pouring in, Göthenburg plans to increase yearly production to 80.000 cars to keep up with the demand. Good news for those who ordered in time and wisely decide for the diesel model. This version is quite economic with the valuable juice: 9,1 litres to 100 km according to factory specifications, almost 4 litres less than the big petrol counterpart. The diesel is a cherrypick. The aluminium 5 cylinder produces 120 kW/163 BHP. The engine, manufactured in the Skövde plant, is equipped with an intercooler and common rail technology . The diesel engine however, is just about enough for the 2.3 tons cross country version. On the other hand, there is enough hidden power in the engine that can be brought to life by an experienced tuner. First stop for Volvo power is the Lübeck based tuning workshop MR Sweden Motorsport. As expected, the team around Markus Reumann could hardly wait to see

Volvo Múzeum Göteborg

Volvo Múzeum Göteborg

Volvo Trademark Holding AB is equally owned by AB Volvo and Volvo Car Corporation.[11] The main activity of the company is to own, maintain, protect and preserve the Volvo trademarks (including Volvo, the Volvo device marks (Grille Slash &Iron Mark) Volvo Aero and Volvo Penta) on behalf of its owners and to license these rights to its owners. The day-to-day work is focused upon maintaining the global portfolio of trademark registrations and to extend sufficiently the scope of the registered protection for the Volvo trademarks. The main business is also to act against unauthorised registration and use (including counterfeiting) of trademarks identical or similar to the Volvo trademarks on a global basis.[12] The brand's[13] promotional strategies include the sailing race Volvo Ocean Race,[1] formerly known as the Whitbread Around the World Race. Volvo likes to encourage its affluent image by sponsoring golf tournaments all over the world including major championship events called the Volvo Masters and Volvo China Open. Volvo sponsored the Volvo Ocean Race, the world's leading round-the-world yacht race for the first time in 2001-2002. Volvo has also had a long-standing commitme

VOLVO történelem

VOLVO történelem

Assar Gabrielsson (1891-1962). A teherautó és buszgyáráról ismert Tildaholm melletti kis községben, Korsberga-ban született. Ő volt az angol úriember típus megtestesítője, szivarozott és golfozott is (ez utóbbira még munkaidő alatt is bíztatta kollegáit). Gustaf Larson (1887-1968). Vintrosában született, és társától eltérően "csiszolatlan" gyémántnak számított. Nyers modorát mérnöki tapasztalata ellensúlyozta. A tőkét Gabrielsson teremtette elő, míg az első számű alkalmazott Larson volt. A nagy eredmény, az első Volvo kifejlesztése a semmiből nem egyedül az ő érdemük. Elsők között csatlakozott hozzájuk a rajzoló Henry Westenberg, az ÖV4 formatervezője Helmer "Mas-Olle" Olsson és Alex Roos, aki a prototípusok legyártásáért felelt. 1926 őszén ez a pár ember Stockholmból Göteborgba tette át cégük székhelyét, ami 1926 augusztusától a VOLVO nevet viselte. Az első "termék" Már 1925-ben kiszivárogtak azok a hírek, ami szerint egy új svéd kocsi van készülőben. Az autó első képeit 1926 tavaszán hozták nyilvánosságra. Az egyszerű vonalvezetésű, elegáns karosszéria a megszokott módon acéllemezből készült, kőrisfa vázkereten. Az 1926-ban épített első 9 darab prototípust más-más stzínűre

Tuti menü