Magyarország nyitólapja
nyitólapomnak
kedvenceimhez
Az oldal ismertetése
Bioentanol képes leírás - Volvo.tlap.hu
részletek »

Bioentanol - Volvo.tlap.hu

Képes leírás

Itt vagy: volvo.tlap.hu » Bioentanol
Keresés
Találatok száma - 8 db
 Ötféle üzemanyaggal megy a Volvo új prototípusa

Ötféle üzemanyaggal megy a Volvo új prototípusa

A Volvo egy olyan különleges prototípust fejlesztett ki, amely ötféle üzemanyaggal képes működni. Ajánlat Jármű apró A Volvo már régóta fejleszt különböző, alternatív üzemanyagokkal működő modelleket, új prototípusa egyszerre ötfélével is képes működni. A svéd gyár szériamodelljeiben egyelőre a Bi- és FlexiFuel rendszer jelent meg, a Multi-Fuel a június 8. és 12. között megrendezésre kerülő párizsi Challenge Bibendumon mutatkozik be. A prototípus egy V70-esből készült, etanollal, földgázzal, biogázzal, természetes benzinnel és hythane-nal képes működni, amely 10 százalék hidrogénből és 90 százalék földgázból áll. A Multi-Fuel rendszer a világ létező összes károsanyag-kibocsátási normájának megfelel, köztük a pár év múlva életbe lépő Euro 5-ös szabványnak is.

A Volvo a SEMA show-n

A Volvo a SEMA show-n

Zsinórban ötödik alkalommal vett részt a Las Vegas-i seregszemlén a svéd márka, ezért stílusosan öt autóval jelent meg a színen. A tavaly nagy sikert aratott V8-as motorral felszerelt Caresto hot rod mellett négy dögös masina csavargatta a kilátogatók fejét. Egy átalakított C30-as és egy C70 kabrió mellett a svédek egy gyönyörűen tuningolt S80-assal és egy vízimentő XC70-essel rukkoltak elő. Az S80 T6 HPC modellt és a C30-ast a Volvo a Heico Sportiv közreműködésével készítette el, míg a hot rodot és a C70 kabriót a Caresto fémjelzi. A látványos XC70 Surf Rescue (SR) koncepcióautót a kaliforniai Aria cég építette. Az XC70 Surf Rescue-t a kaliforniai strandokon cirkáló vízimentő járművek alapján tervezték meg. Bitang jól néz ki, annyi szent; a 12,5 centis emelés, a hatalmas gumik, az egyedi festés, no meg az erősen módosított karosszéria mindenkiből érzelmeket vált ki. Még David Hasselhoff is elismerően bólogatna a kocsit látva. Az életmentő szörfdeszkát a tetőn rögzítették. Belül komplett túlélő felszereléssel találkozunk. A 3,2 literes, 235 lóerős motor természetesen mind a négy kereket hajtja. A német Heico és a Volvo jól megértik egymást, ha közös munkáról van szó, ezt az S80

A Volvo E85-ös kínálata

A Volvo E85-ös kínálata

A gépjárműpiacon ma a Volvo Cars kínálja az egyik legszélesebb E85 modellpalettát. A kínálat öt modellből áll, melyekből mindegyik egy vagy két FlexiFuel motor változattal kapható. Legutóbb a Volvo V70 és a Volvo S80 mutatkozott be egy 2,5 literes, öthengeres, turbótöltésű FlexiFuel motorral, melynek teljesítménye 200 lóerő (147 kW), legnagyobb forgatónyomatéka pedig 300 Nm. Tisztán műszaki szempontból a Volvo Cars szakértői képesek lettek volna jóval 200 lóerő feletti teljesítményt is elérni. Ehhez azonban nagy fordulatszámon gazdagabb üzemanyag-levegő keverék lett volna szükséges, ami miatt lényegesen romlott volna a fogyasztás. A 200 lóerős teljesítményszint ideális ehhez a motorhoz, mert ez a teljesítmény tökéletesen elegendő a hétköznapokban, viszont így nem szükséges az ideálisnál gazdagabbra változtatni az üzemanyag-levegő keveréket. Meg vagyunk győződve arról, hogy a vásárlóink értékelik azt, hogy a kedvező üzemanyag-fogyasztást részesítjük előnyben a csúcsteljesítménnyel szemben. - mondta Magnus Jonsson, a Volvo Cars kutatásért és fejlesztésért felelős alelnöke. A 2.5FT változat kézi és automata váltós változatban is kapható. Ez is nyomatékosítja azt a célunkat, hogy

Harum Investment Zrt.

Harum Investment Zrt.

Gépjármű-üzemeltetés, flottakezelés, tartós bérlet, biztosítási és hatósági ügyintézés, abroncsmenedzsment, gépjármű-beszerzés Korunk egyik legnagyobb kihívása, hogy utódainknak lakható bolygót hagyjunk magunk után. Ugyanakkor az élet ma már aligha elképzelhető autó nélkül. S a környezetvédők szerint ez a két tény egymással kibékíthetetlen ellentétben van. Változást jelent ebben a bioüzemanyagok - köztük a bioetanol - megjelenése. A bioetanol nagy tisztaságú víztelenített finomszesz. Üzemanyagként történő felhasználása történhet eredeti formájában benzinbe keverve, illetve komponensként üzemanyag-adalék formájában. A tiszta formában történő bekeverés különféle térfogatszázalékokban történhet, legelterjedtebb megoldások az E5, E10, E85 (5-10-85%-ban bioetanolt tartalmazó benzin). Mind a biodízelnek, mind a bioetanolnak az a kedvező tulajdonsága, hogy elégetésekor annyi CO2 szabadul fel, mint amennyit a növény azt megelőzően megkötött (azaz a zárt CO2-lánc része), így nem járul hozzá az üvegházhatás erősödéséhez. A motorokban felhasznált biodízel rendkívül kedvező kipufogógáz-értékei is meggyőzőek. A Németországban folytatott vizsgálatok eredményei azt mutatják, hogy szénmono

Megnyílt az első németországi bioetanol-kút

Megnyílt az első németországi bioetanol-kút

Jelenleg a Ford Focus az egyetlen Németországban kapható benzinnel és alkohollal, illetve a két üzemanyag tetszőleges keverékével is üzemeltethető személygépkocsi. A típus 300 euróval kerül többe a benzines kivitelnél. Egy liter bioetanol a kútnál 92 centbe kerül, az autó fogyasztása azonban 30 százalékkal magasabb, mint benzinnel. Svédországban már 220 kútnál lehet bioetanolt is tankolni, számuk pedig jövőre megháromszorozódik. A Ford Svédországban már 15 ezer FFV (Flexi Fuel Vehicle), alkohollal és benzinnel is futó autót adott el. A Saab és a Volvo szintén gyárt FFV autókat. "A bioetanol jó piaci lehetőségeket kínál, mivel nem kell utána ásványolaj-járulékot fizetni és még az EU is előírja a megújítható forrásból származó üzemanyagok részarányának növelését" - mutat rá Arno Becker a megújítható energiaforrásokkal foglalkozó szövetségi egyesület (Bundesverband Biogene und Regenerative Kraft- und Treibstoffe) mezőgazdasági szakértője. A jövőben még a bekeverési arány kötelezővé tételével is számolni kell.

Mindenevő Volvo

Mindenevő Volvo

Többféle üzemanyaggal is működő prototípust készített a Volvo. A kutya közönséges kombinak tűnő szerzemény minden létező károsanyag-kibocsátási normát könnyedén teljesít. A Volvo V 70-esnek látszó prototípus tankja ötféle üzemanyaggal is feltölthető. A hagyományos benzin mellett földgázzal, biogázzal, alkohollal és a 10 százalék hidrogénből és 90 százalék metánból álló, hythane nevű gázkeverékkel is üzemel. Minden ismert károsanyag-kibocsátási normának megfelel a Volvo Multi-Fuel modellje, még a tervezett Euro 5-ösnek is. Turbófeltöltővel ellátott motorja 200 lóerőt teljesít, amivel könnyedén gyorsítja a kombi karosszériát, függetlenül attól, éppen milyen üzemanyaggal működik. A megújuló energiaforrások használatával elsősorban a légkörbe kerülő CO2 mennyisége csökkenthető drasztikusan. Már korábban is mutattak be Volvo emblémás autókat, amelyek megújuló energiaforrásokkal üzemeltek, és a márka jelenlegi személyautó-választékának közel 50 százaléka szerelhető fel olyan motorral, ami képes ilyen üzemanyagokkal működni. A Volvo nemcsak környezetkímélő megoldásokat fejleszt, de az S80-ban megismert ütközés előrejelző rendszer új generációjának kifejlesztésén is dolgozik. Ez a ber

Volvo szereti az alkoholt

Volvo szereti az alkoholt

A legkisebb négyajtós Volvo finom, izgalmas autó. Üzleti és családi célokra egyaránt alkalmas. Bioetanollal működő motorja lendületes autózást tesz lehetővé, olcsón üzemeltethető és nagyon környezetbarát, bár nem túl humánus. A Flexifuel változat felára hamar megtérül. Míg az etanolt földgázból, víz és kénsav hozzáadásával állítják elő, addig a bioetanolt cukornádból, cukorrépából, krumpliból, napraforgóból, gyümölcsökből nyerik. Mindezt azonban meg lehet enni, és itt van a probléma. A bioetanol környezetbarát üzemanyag, annak ellenére, hogy égésekor ugyanannyi szén-dioxid keletkezik, mint a benzines autók esetében. Ám a nagy különbség abban van, hogy már korábban lekötött szén-dioxidot bocsát ki, így nem növeli a légkör szennyezését, illetve a kibocsátott szén-dioxid 20 százaléka csupán fosszilis. A bioetanol előállítása egyre nagyobb területek célnövényekkel való telepítésével jár, emiatt esőerdőket irtanak ki például Brazíliában, nem beszélve arról, hogy a növénytermesztők magasabb árat kapnak a feldolgozóktól, mintha a terményt élelmiszerként értékesítenék. Az ENSZ élelmezésügyi főbiztossága a bioetanol és a biodízelek iránti egyre nagyobb kereslettel, illetve India és Kína r

Zöld katedrális

Zöld katedrális

Ahogy a templomban is, itt is meglepődöm a basszuson. Elsőre a sok-sok hangszórós rendszer kápráztat el, amely ráadásul még nem is a csúcs. Még a tájfunszerű széllel ijesztgető meteorológusnak is megbocsátok, hiszen kedvenc bemondóm mintha csak a hátsó ülésről konferálna, közelről búgva a fülembe. A letisztultság szinte minden svéd termékre érvényes, így erre is. A lebegő középkonzol ízlés dolga, de egy biztos, akármilyen szép is, a mögötte lévő rakodóhelyre még nem jöttem rá, mit lehetne tenni. Ha valamit elő kell venni vezetés közben, akkor lehajolva kell keresgélni. Álló helyzetben behajolni valamiért szintén kényelmetlen. A kisebb gomberdőn nem csak a programozó-matematikusok igazodnak el pillanatok alatt, hanem az átlag halandó állampolgárok is. A leggyakrabban használt funkciókat ügyesen kigyűjtötték nagy tekerőgombokra, így odafigyelés nélkül állíthatunk levegő-hőmérsékletet, ventilátor-sebességet, hangerőt. Egyeseket duplikáltak a kormányra, így a hangerő és a csatornaváltó is felkerült jobbra, míg a kormány bal oldalán a tempomat kapott helyett. Az összhatás meggyőző, kényelmes, kényeztető és általában halk. De csak általában!

Tuti menü